Szkoła Podstawowa w Łążynie I

Szkoła Podstawowa w Łążynie I


87-133 Rzęczkowo, Łążyn 16
tel. 56 67 80 814
e-mail: sekretariat@splazyn.szkolnastrona.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza /SPLazyn/SkrytkaESP

2023/2024

PROGRAMY, PROJEKTY REALIZOWANE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
 


"Akademia pszczoły bohatera"

 

Celem programu jest kształtowanie wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych postaw proekologicznych,
promowanie pozytywnych wzorców zdrowego żywienia,
a przede wszystkim zwrócenie uwagi na rolę pszczoły w ekosystemie.  
 

Program edukacyjny „Akademia Pszczoły Bohatera” cechuje: 

  • - interaktywny charakter zadania i wiedza na platformie edukacyjnej www (scenariusze lekcji),
  • - praktyczny wymiar doświadczenia i samodzielna praca z roślinami miododajnymi
    w ramach zajęć szkolnych i domowych (konkursowych), pokazy.
     

Bohaterami mogą być nie tylko postaci z filmów czy kreskówek, ale także żywa pszczoła, która posiada „supermoce”: 

  • - pracowitość,
  • - dążenie do osiąganie celów,
  • - dbałość o porządek, o środowisko naturalne i lokalną społeczność.  

 "Laboratoria przyszłości"

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez

Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy,
angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów
kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymły od państwa wsparcie finansowe warte
ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez
eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.

15 października szkoła aplikowała o przystąpienie do programu. i w ramach
jego realizacji otrzymała środki finansowe w wysokości 30.000,00 zł.

Informacja o realizacji:

Do 31.12.2021 wydano 26.277, 58 zł.
W ramach przyznanych środków zakupiono do 31.12.2021 r.:

1. drukarkę 3D i filament do drukarki, która będzie wykorzystywana na zajęciach informatycznych;
2. mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami (8 szt.), stacja lutownicza - do wykorzystania na zajęciach z fizyki;
3. mikroskopy z akcesoriami (2 szt.) - na zajęcia z biologii i przyrody;

4. narzędzia do rejestracji realizowanych zadań - oświetlenie, statyw, gimbal;
5. wyposarzenie pracowni do zajęć technicznych: akumulatorową wiertarko-wkrętarkę, wiertarkę stołową,
    bezprzewodowy pistolet do klejenia na gorąco (2 szt.), skrzynki narzędziowe z wyposażeniem (8 szt.),
    zestawy konstrukcyjne oraz środki ochrony indywidualnej w postaci odzieży ochronnej, gogli przeciwodpryskowych,
    instrukcji BHP, apteczki, zmiotek z szyfelką.

 
Do 22.07.2022 wydano pozostałą kwotę w ramach przyznanych środków t.j.: 3.722,42 zł.
Zakupiono:

1. wyposarzenie pracowni do zajęć technicznych: stół warsztatowy - 1 szt., gogle przeciwodpryskowe - 1 szt.,
    okulary ochronne stanowiskowe - 1 szt., nakładki ochronne na blat stołu uczniowskiego - 5 szt. ;
2. narzędzia do rejestracji realizowanych zadań - mikrofon kierunkowy z akcesoriami.


"Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2021-2025" 

  

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki
jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów
w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych,
szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego,
stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.

Uczestnicząc w programie szkoła otrzymała dofinasowanie dla Szkoły Podstawowej
w wysokości 4.000, 00 zł, przy wkładzie własnym 1.000, 00 zł.
Łączna kwota 5.000,00 zł została w całości przeznaczona
na zakup nowych książek w ilości 248 woluminów.

Książki zakupiono według preferencji ustalonych z uczniami, rodzicami i nauczycielami.

Szkoła przystąpiła również do części programu przeznaczonej na zakup nowości wydawniczych
dla uczniów oddziałów przedszkolnych. Łączna kwota to: 3.125,00 zł, w tym otrzymaliśmy dotację w wysokości 2.500,00 zł,
przy wkładzie własnym 625,00 zł.
Cała kwota została przeznaczona na zakup nowości książkowych dla najmłodszych.

Więcej o programie:

1. Ministerstwo Kultury i dziedzictwa Narodowego:

https://www.gov.pl/web/kultura/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa

2. Ministerstwo Edukacji i Nauki:

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa-20-edycja-2021-2025 


 Rządowy Program "Aktywna tablica" 2020-2024

 

Nasza szkoła w roku szkolnym 2021/2022 dzięki uczestnictwie w Rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury
oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
Szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 14.000,00 zł
przy wkładzie własnym równym 3.500,00 zł, koszt całkowity zadania: 17.500,00 zł.
 
W ramach wdrażania stosowania Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej (TIK) w procesie nauczania podjęliśmy następujące działania:
1.       Wyposażyliśmy: dwie pracownie lekcyjne w monitory ineraktywne.
2.       Szkoła wzięła udział w projekcie „Lekcja: Enter”, zorganizowanym przez „Potest Sp. Z o. o.  w ramach którego nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.
Nauczyciele, którzy ukończyli projekt „Lekcja: ENTER”:
a)       nauczyciele świetlicy: p. Danuta Draszczyk;
b)      nauczyciel przedmiotów humanistycznych: p. Marzena Chełminiak – Sobczyk, p. Kamil Sobczak;
c)       nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: p. Anna Siekierska, p. Krzysztof Dankowski.
 
 3.       Utworzyliśmy międzyszkolną sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu z nauczycielami ze Szkoły Podstawowej w Górsku.
Współpraca ze Szkołą Podstawową w Górsku polega na wymianie doświadczeń z innymi nauczycielami poprzez międzyszkolną sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, a w szczególności poprzez:
a)       zorganizowanie i udział w  spotkaniach w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b)       zorganizowanie w szkole lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c)       dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK lub ćwiczeń/zadań interaktywnych lub innych ciekawych pomysłów dobrych praktyk. - w zakładce Międzyszkolna sieć współpracy:
 4.       W szkole został wyznaczony e – koordynator do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole – została nim Pani Anna Siekierska.
 5.       Nauczyciele naszej szkoły wykorzystują TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki. 

'Mały miś w świecie wielkiej literatury" 


Do zadań projektu należą m.in.: zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,
wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką przez zabawy,
piosenki, twórczość plastyczną, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.


Projekt Edukacyjny "Lepsza Szkoła"



Programy LEPSZEJ SZKOŁY od 2002 roku pomagają w weryfikacji wiedzy uczniów,
badaniu efektywności nauczania oraz w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych.
Dotychczasowe edycje LEPSZEJ SZKOŁY zgromadziły prawie 50 tysięcy nauczycieli i 3 miliony uczniów.

Nauczyciele uczestniczący w programach LEPSZEJ SZKOŁY:

  • - sprawdzają wiedzę i kompetencje uczniów za pomocą specjalistycznych testów,
  • - dzięki szczegółowym raportom porównują wyniki swoich uczniów z wynikami klas z całej Polski i dobrze planują swoją pracę,
  • - otrzymują zaświadczenie o udziale w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym.

 


Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Literki w akcji"

 

Projekt ma na celu:
 
- rozwijanie umiejętności czytania i pisania:
zapewnienie uczniom pierwszej klasy solidnej podstawy w rozpoznawaniu i pisaniu liter poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania.
 
- stymulowanie kreatywności i wyobraźni:
poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy, zachęcanie uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter.
 
- integracja działań edukacyjnych:
łączenie różnych edukacji w celu zapewnienia kompleksowego podejścia do nauki liter.
 
- rozwijanie umiejętności społecznych:
umożliwianie uczniom pracy w grupach, wymiany pomysłów oraz wzajemnej współpracy podczas różnych zadań i zabaw.
 
Współpraca międzyszkolna: Wymienianie doświadczeń między nauczycielami biorącymi udział w projekcie.