Pedagog specjalny
„DZIECKO MA PRAWO BYĆ SOBĄ.
MA PRAWO DO POPEŁNIANIA BŁĘDÓW.
MA PRAWO DO POSIADANIA WŁASNEGO ZDANIA.
MA PRAWO DO SZACUNKU.
NIE MA DZIECI – SĄ LUDZIE.”
J. Korczak
Drodzy rodzice!
Wspomaga, czyli pomaga w działaniu/współuczestniczy w działaniu.
Wspiera, czyli towarzyszy w działaniu i motywuje.
Działania wspierające dotyczą postawy nauczyciela, natomiast wspomagające konkretnych zadań.
Nauczyciel - pedagog specjalny rozwija mocne strony dziecka i kompensuje słabe.
Motywuje do wysiłku oraz poszukuje przyczyn problemów, stawia pytania. Wzmacnia samoocenę dziecka.
Chciałabym móc towarzyszyć Państwu i dzieciom w tych działaniach właśnie w takim charakterze.
pedagog specjalny
Kamila Andrzejczak
Godziny pracy:
poniedziałek: 07:40 - 08:40
wtorek: 12:30 - 13:30 - rewalidacja
13:30 - 14:30
środa 12:30 - 13:30
czwartek 12:30 - 14:30
piątek 12:30 - 13:30 rewalidacja
13:30 - 14:30
Zapraszam Państwa do osobistego kontaktu bądź poprzez e-mail:
k_andrzejczak@splazyn.szkolnastrona.pl
Drodzy rodzice!
A ile czasu Wasze dzieci spędzają przed telewizorem?
Może leci tylko w tle w czasie zabawy lub jedzenia?
Zapoznajcie się z artykułem, który zwraca uwagę na zbyt duża ilość czasu w towarzystwie telewizora.
link do artykułu
Miłej lektury!
Dzisiaj coś o obowiązkach dla dzieci.
Czy są ważne i istotne w ich rozwoju?
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez
Deanna Tepper i zespół na Uniwersytecie La Trobe (Melbourne, Australia),
przydzielenie dzieciom obowiązków domowych ma duży sens.
Ich regularne wykonywanie, wpływa na lepsze wynki w nauce,
a także na wyższe umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów.
Dlaczego tak to działa? Ponieważ obowiązki domowe wpływają na poprawę funkcji wykonawczych, takich jak:
- - planowanie
- - samoregulacja
- - przełączanie się między zadaniami
- - zapamiętywanie instrukcji.