Szkoła Podstawowa w Łążynie I

Szkoła Podstawowa w Łążynie I


87-133 Rzęczkowo, Łążyn 16
tel. 56 67 80 814
e-mail: sekretariat@splazyn.szkolnastrona.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza /SPLazyn/SkrytkaESP

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Pedagog

Pedagog

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.
Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.
Janusz Korczak

 

Pedagog Szkoły Podstawowej w Łążynie

p. Małgorzta Witkowska

tel. 533 373 065

 

Godziny pracy pedagoga :

poniedziałek - 08:30 - 12:30

wtorek - 9:30-13:30

13:25 - 14:25 terapia

środa - 8:30 - 12:30 

13:30 - 14:30 terapia

czwartek- 9:30 - 12:45

piątek - 09:30 - 12:45

 

Szanowni Państwo!

 Zapraszamy wszystkich, dzieci, rodziców, nauczycieli 
oraz pracowników szkoły, do kontaktu ze szkolnym pedagogiem,
poprzez e-dziennik, skrzynkę e-mailową
 m_witkowska@splazyn.szkolnastrona.pl

telefonicznie, przez e-dziennik i Microsoft Teams.

 W razie pilnej potrzeby kontaktu tj. nagłych sytuacjach, można się kontaktować w godzinach pracy pedagoga
oraz telefonicznie na wyżej podany numer telefonu.

 Małgorzata Witkowska 

 


  


JAK WESPRZEĆ DZIECKO W POWROCIE DO SZKOŁY PO WAKACJACH

PREZENTACJA 

       

 


 Komunikat! 

W związku z trwającym nadal w kraju stanem epidemii, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, rodziców  informujemy, iż nasi specjaliści służą Państwu wsparciem w formie porad i konsultacji telefonicznych, poradnictwa internetowego również w czasie ferii zimowych.

 Specjaliści dostępni są pod podanymi poniżej adresami e-mailowymi:

 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Chełmży : 56/ 675-67-27sekretariat@poradnia-chelmza.pl

 Dyrektor-dyrektor@poradnia-chelmza.pl

 oddział w Złejwsi Wielkiej:  56/ 676- 77-71, oddział w Małej Nieszawie:  661-539-996

 Kiliańska-Szokkilianska-szok@poradnia-chelmza.pl

 Walczak-Urbańska –walczak-urbanska@poradnia-chelmza.pl

 

   Jako chronić dziecko przed lękiem zarażenia się koronawirusem?

 

  • Chroń dzieci przed informacjami na temat choroby przekazywanymi przez środki masowego przekazu.

  • Spokojnie poinformuj dziecko jak możemy się chronić przed zakażeniem, ważne żeby rodzice przestrzegali zasad higieny i czynności higieniczne wykonywali razem z dzieckiem (np. wspólne mycie rąk).

  • Nie panikuj, wszelkie objawy infekcji typu kaszel, gorączka określaj wobec dziecka jako zwykłe przeziębienie, a poza jego wiedzą skonsultuj z lekarzem i podejmij środki przez niego zalecone.

  • Zorganizuj czas wolny dziecku, by nie czuło panującego dookoła napięcia, zobaczyło, że pomimo pandemii życie toczy się dalej i jest w nim czas na rozrywki i przyjemności.

  • Sprawdź co dziecko wie na temat koronawirusa, odsianie informacji prawdziwych od nieprawdziwych obniży poziom lęku

  • Spokojnie odpowiadaj na wszystkie pytania zadawane przez dziecko, jeśli nie znasz odpowiedzi, mów NIE WIEM – to jest lepsze niż snucie fantazji.

  • Bądź dla dziecka przykładem, podkreślaj wagę ograniczenia kontaktów społecznych, mów o wadze mycia rąk, pokazuj jak robić to poprawnie. W ten sposób pokazujemy dziecku, że w tej trudnej sytuacji wiemy co robić i mamy jakiś wpływ.

  • Przygotuj razem z dzieckiem zdrowe posiłki, rozmawiaj o istocie zdrowego odżywiania i jego wpływie na zwiększenie odporności. Najmniejsze rzeczy robione wspólnie, zmniejszą bezradność naszą i dziecka.

  • Ułóż harmonogram dnia z określeniem czasu przeznaczonego na zabawę i naukę, każda przewidywalność uspokaja i redukuje lęk.

  • Zadbaj o więź, która daje dziecku największą siłę, ale w trudnych chwilach nie wahaj się skorzystać z pomocy specjalistów.

 

,,Nie myśl o tym, czego ci brak, lepiej pomyśl o tym,
co możesz zrobić z tym, co masz”

Ernest Hemingway  


  Gdzie można uzyskać wsparcie?

INSTYTUCJE, NUMERY TELEFONÓW,
STRONY INTERNETOWE
  
 


 Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:


  • - Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
    - Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
    - Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
    - Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
    - Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
    - Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
    - Napisz także o każdej sprawie, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
     


 

Oddział Dzienny Leczenia Zaburzeń nerwicowych zaprasza do uczestnictwa w darmowym, 3-miesięcznym programie terapeutycznym. Skorzystać z niego mogą osoby cierpiące na zaburzenia lękowe, depresyjne i behawioralne oraz pacjenci z zaburzeniami osobowości.

 

Program Oddziału obejmuje:
sesje psychoterapii grupowej (do 12 osób plus dwoje terapeutów);
sesje psychoterapii indywidualnej (jedna tygodniowo);
dodatkowe formy psychoterapii wspierającej (trening uważności, psychodrama, psychozabawy, praca z ciałem, techniki relaksacji);
Oddział zapewnia także opiekę psychiatryczną oraz farmakoterapię.

 

Korzyści:
Zrozumienie natury swoich problemów, głębsze poznanie własnej osobowości i zaburzonych schematów postępowania oraz dysfunkcji przyjmowanych ról społecznych. Zmianom poznawczym i emocjonalnym często towarzyszy także złagodzenie objawów, dzięki czemu następuje poprawa funkcjonowania pacjenta w życiu rodzinnym i zawodowym.

 

Zgłoszenia:
Przyjęcie na Oddział Dzienny poprzedzone jest konsultacjami z psychiatrą i psychoterapeutą. Skierowanie nie jest wymagane, a sam udział w 3-miesięcznym programie jest bezpłatny, w całości finansowany ze środków ????????????.
Konieczne jest jedynie posiadanie aktualnego ubezpieczenia zdrowotnego. Zapisy na konsultacje przyjmowane są telefonicznie.

 

 +48 56 477 90 11
 +48 668 476 791


  


 AKCJA INTEGRACJA !

 Ćwiczenia integrujące

 i wspierające zespół klasowy po powrocie do nauki stacjonarnej

 10 pomysłów na zajęcia z klasą!

 

               Sytuacja powrotu do nauki stacjonarnej stawia przed

 nauczycielami/pedagogami/psychologami szkolnymi bardzo ważne zadanie - ponowną integrację zespołu klasowego. W tej pracy zebrałam dziesięć ćwiczeń,

 które można wykorzystać w pracy z grupą.

 Główne cele ćwiczeń to:

 -integracja grupy,

 -udzielenie wsparcia w związku z powrotem do szkoły, -zmniejszenie napięcia i odczuwania nieprzyjemnych emocji związanych z nową sytuacją,

 -wzmocnienie poczucia własnej wartości,

 -kształtowanie poczucia przynależności do grupy

 Życzę miłej pracy z moimi pomocami!

  Pedagog   

 Małgorzata Witkowska 

pomoce 


 Zasady Bezpiecznego Korzystania z Internetu

 Zabezpiecz swój sprzęt : komputer, tablet, telefon, tj.: nie wchodź w nieznane linki, nie pobieraj podejrzanych załączników, zainstaluj antywirus.

    • Dbaj o swoją prywatność - Nie podawaj swoich danych, nie zdradzaj swojego hasła, zawsze się wylogowuj.

    • Dbaj o swój wizerunek -Internecie nic nie ginie, uważaj co piszesz i publikujesz.

    • Szanuj innych w sieci - Bądź kulturalnym rozmówcą, nie hejtuj, nie spamuj, nie wyzywaj, nie obrażaj.

    • Bądź krytyczny, ale nie krytykuj - Nie wszystkie informacje w sieci  prawdziwe.

    • Korzystaj z umiarem, korzystaj mądrze -Wykorzystuj zasoby Internetu w sposób kreatywny, do zabawy i nauki, jednak nie poświęcaj na to całego dnia.

    • Przestrzegaj prawa - Nie jesteś anonimowy w sieci, w przypadku  natrafienia na nielegalne treści powiadom dorosłych.

    • Proś o pomoc - W przypadku zagrożenia, czy ataku słownego przez Internet proś o pomoc osoby zaufane, rodziców.

    • Nie ufaj osobom poznanym w sieci - Nigdy nie wiesz kto jest po drugiej stronie. Jeśli ktoś będzie czegoś od Ciebie chciał
       ZGŁOŚ OD RAZU RODZICOM!

    

Dla najmłodszych bajeczka o czasie kwarantanny:

 http://dorotabrodka.pl/bajka-dla-dzieciakow-na-trudny-czas-kwarantanny/

 

 Jak skutecznie mobilizować dzieci do nauki w domu?

 

PLANUJ! Wstawaj codziennie o tej samej porze. Rytm dnia pomaga się dobrze zorganizować. Wypracuj schemat działania- pobudka, śniadanie np. o godz. 8.00, od 9.00 do 10.00 nauka (wykonywanie zadań) np. z j. polskiego, od 10.00 do 11.00 z matematyki 11.00.- 12.00 przerwa – odpoczynek, drugie śniadanie itd.

 

ZAPISUJ ! Skorzystaj z planera dnia / tygodnia. Wypisz przedmioty, których będziesz się uczyć danego dnia oraz czas, jaki na to przeznaczasz.

 

PRZYGOTUJ SIĘ ! Zadbaj o porządek na biurku, usuń przedmioty, które Cię rozpraszają i przewietrz pokój. Wyłącz komórkę i telewizor.

 

RÓB PRZERWY! Gdy poczujesz zmęczenie lub dekoncentrację, zrób krótka przerwę wstań, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza. Unikaj korzystania z telefonu w trakcie przerwy – to wciąga i trudno będzie Ci wrócić do nauki.

 

ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ! Pij dużo wody, jedz regularnie i często. Pamiętaj o zdrowych przekąskach (warzywa, owoce). Unikaj słodyczy i słodkich napojów.

 

 • NIE PANIKUJ ! Sytuacja jest wyjątkowa, trudna i niecodzienna, ale postaraj się zachować spokój. Jesteś w domu właśnie po to, abyś mógł czuć się bezpiecznie. Wbrew pozorom bardzo wiele zależy od Ciebie: – nie oglądaj programów informacyjnych zbyt często , – postaraj się selekcjonować informacje, – zostań w domu– swoją troskę i zainteresowanie możesz okazać dzwoniąc lub pisząc do kolegów i dziadków, – dbaj o siebie, często myj ręce, wietrz swój pokój, zrób coś, co Cię relaksuje np. namaluj ciekawy obrazek, ułóż puzzle, zagraj w grę planszowa itp.

 


  KONKURS NA NAJLEPSZĄ FREKWENCJĘ

"SUPERAKI FREKWENCIAKI"

1. Regulamin
2. Wyniki: